Kleurrijke posters om cultureel gemis op te vullen

Geplaatst op:
Kleurrijke posters om cultureel gemis op te vullen

Inmiddels zijn ze overal in de stad te zien: de kleurrijke reclameborden met de hoopvolle tekst ‘let’s meet again‘. Maar wat is het doel precies?

De borden zijn het initiatief van de Groninger cultuurinstellingen. Met de borden willen de organisaties de leegte opvullen die door de coronacrisis is ontstaan. Want een stad zonder cultuur is eigenlijk maar saai, moeten de cultuurinstellingen hebben gedacht..

De kleurrijke 3D-posters zijn te bekijken door zo’n kek brilletje, die je gratis kunt krijgen bij de VVV in het Forum. Tegelijk met het brilletje ontvang je een wandelroute, die je een tocht oplevert langs de belangrijkste culturele plekken in de stad.

Het ‘lijstje’ met deelnemers

De posters zijn het ontwerp en initiatief van Lisa Sportel en zijn opgehangen namens zo’n beetje iedereen die iets te maken heeft met cultuur in de stad: Groninger Museum, GRID Grafisch Museum, SPOT Groningen, VERA, SIMPLON, MartiniPlaza, Grand Theatre Groningen, Clash festival, Noorderzon, ESNS, Forum Groningen, Paradigm, OOST, Noord Nederlands Orkest, NNT, Club Guy & Roni, Noordpoolorkest,
De Wijk De Wereld, Jonge Harten, EM2, Usva, Het Houten Huis, Het Noordelijk Scheepvaartmuseum, Sounds of Music, Kopjek, De Noorderlingen, Noorderlicht, CBK, VRIJDAG, De Steeg, Drukkerij Zalsman Groningen, Centercom, GCC, Marketing Groningen

Lees ook:  Het wordt weer beter

Dit jaar is er in de wereld meer gebeurd dan wie dan ook zich had kunnen voorstellen. Deze zomer maken we de tussentijdse balans op en bekijken hoe 2020 het straatbeeld heeft veranderd.