Stem van Stad: online bestellen is lullig voor de winkelier

Geplaatst op:
Stem van Stad: online bestellen is lullig voor de winkelier

Naar de winkel gaan om kleding te passen en dan die kleding online bestellen: het komt steeds vaker voor. 

Volgens de Groninger hoogleraar marketing Peter Verhoef zouden winkels er goed aan doen om meer en beter personeel in de winkel te zetten. Verhoef: “Zorg voor extra en actief verkooppersoneel in de winkel. De kans op showrooming daalt aanzienlijk wanneer er meer verkopers rondlopen.”

Dit zou al snel een kwart van de gemiste aankopen schelen, zo becijferde hij met zijn twee collega’s van de universiteiten in Münster en Dartmouth.

Doorn in het oog van winkeliers

Het is een doorn in het oog van menig winkelier: mensen die naar de winkel komen om kleren te passen en daarna online bestellen om een paar euro te besparen op de aankoopprijs.

Toch komt dit verschijnsel – met een knap woord ‘showrooming’ genoemd – de laatste tijd steeds vaker voor. Begrijpelijk, maar de winkelier wordt er niet beter van. Daarom is de stelling van deze week:

Kleding in de winkel passen en online bestellen is knap lullig (poll gesloten)

Uitslag stelling van vorige week

Vorige week vroegen we of 5 mei eigenlijk geen vrije dag zou moeten zijn.

De uitslag:

  • Eens, doe mij die dag maar vrij: 86 procent
  • Oneens, ik ga liever aan het werk: 7 procent

Een resterende 7 procent stemde blanco.