5 evenementen in Groningen in 2020 (waar wij nu al zin in hebben)

Geplaatst op:
5 evenementen in Groningen in 2020 (waar wij nu al zin in hebben)

Het jaar is nog jong, maar de vooruitzichten zijn goed: we krijgen weer een jaar volop evenementen en andere gelegenheden om je banksaldo op stuk te slaan. En dit zijn de vijf events in Groningen in 2020 waar we het meeste zin in hebben.

1# Eurosonic/Noorderslag

Zodra de kerstboom is opgeruimd, vallen veel mensen toch een beetje in een zwart gat. Wij niet. Immers: het volgende feestelijke feestje staat alweer in de planning en wordt over krap twee weken gehouden in de hele binnenstad. Vier dagen lang staat Grunn’n in het teken van de popmuziek en is er in schier elke kroeg wel iets te beleven. We hebben er nu al zin in.

2# Koningsdag

koningsdag groningen 2018 3

Oranje boven? Wel in Groningen. Dit jaar valt Konmingsdag op een maandag en kunnen we ons dus bij voorbaat al verheugen op een lekker lang weekend. Van de programmering is nog niets bekend, maar dat deert niet: slenterend door de binnenstad is er sowieso elk jaar genoeg te beleven.

3# Stadspark Live

Na een succesvolle eerste editie, begint Stadspark Live aan z’n tweede ronde. Headliner Iggy Pop staat namelijk te trappellen om met een ontbloot bovenlijf de grasweide plat te spelen, en doet dat voorafgegaand door een kust en keur van artiesten (waaronder Kensington en Passenger). Bij voorbaat al een hoogtepunt.

4# De KEI-week

Je zou het niet zeggen, maar terwijl we dit schrijven, zijn de voorbereidingen voor de KEI al in volle gang. Logisch: waar de ene KEI ophoudt, begint namelijk de volgende. En dus hebben we alweer zin om kennis te gaan maken met onze nieuwe stadsgenoten, ergens daar op een plein in het centrum op een doordeweekse maandagavond.

5# Noorderzon

Wat kunnen we nog zeggen over Noorderzon wat nog niet tienduizend keer eerder is geschreven? Niet veel. Het performing arts-festival is steevast hét hoogtepunt van de zomer, waarbij stadsgenoten elkaar na de vakantie weer begroeten en bijkletsen met een natje en een droogje. Groningen op zijn best.