Studenten bemensen ICT-helpdesk voor lesgevende ouders

Geplaatst op:
Studenten bemensen ICT-helpdesk voor lesgevende ouders

“Mamma, pappa, de tablet is weer vastgelopen!” Voor sommige ouder-slash-onderwijzers is deze zin inmiddels dagelijkse kost. Studenten van Noorderpoort gaan helpen.

Door de crisis zijn tienduizenden Stadjers terechtgekomen in de rol van onderwijzer. Een dappere poging om te zorgen dat kinderen op schema blijven tijdens een toch al drukke periode van het schooljaar.

Veel onderwijs vindt tegenwoordig plaats op laptop of tablets, maar dat gaat natuurlijk niet altijd zonder slag of stoot: vastlopers en haperende verbindingen kunnen aardig de vaart uit de lessen halen.

Koren op de molen van de ICT-studenten van het Noorderpoort, die vanaf vandaag een ICT-hulplijn voor Stadjers gaan bemensen.

Studiepunten voor de helpdesk

Wie naar het speciale 050-nummer belt, wordt gelijk geholpen met een welwillende student. Die gaat proberen om te zorgen dat de tablet of laptop weer goed draait. Een win-win-situatie: de student verdient studiepunten en de beller kan weer door met de lessen.

Carine Bloemhoff, wethouder Onderwijs in Stad, is laaiend enthousiast. “Wat vind ik dit een prachtig initiatief“, laat ze via haar woordvoerder weten. “We weten niet hoe lang thuisonderwijs nog nodig is, maar ik weet wel dat we hiermee zo veel mogelijk kinderen helpen goed onderwijs te volgen vanuit huis.”

Lees ook:  Is het nou Prie-mark of Praai-mark?

Computerproblemen? De Helpdesk050 is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9:00 – 12:00 uur en van
13:00 – 16:00 uur. Bellen kan naar 050 – 2110 423, mailen naar info@helpdesk050.nl. Mensen met een Stadjerspas kunnen gratis bellen met de Bueno-app.

Fotocredit: Adobe